Forrásteremtés minden tevékenység, amelyeknek célja, hogy forrásokat szerezzünk, hogy ezeket olyan célra fordíthassuk, amitől szerintünk jobb lesz a világ: azaz a szervezetünk tevékenységeire és az azok megvalósításához szükséges működésre.
A civil - vállalati partnerségek sokféleképpen erősíthetik a szervezetek tevékenységeit: a vállalati pénzbeni vagy természetbeni adományok felhasználásával nagyobb hatást, több kedvezményezettet érhetünk el és támogathatunk. A vállalatok dolgozói szakértelmükkel, lelkes részvételükkel segíthetik a programjainkat, és a közös együttműködésnek sokszor sokkal nagyobb kommunikációs ereje is van. De hogyan építsük fel a vállalati kapcsolatokat? Mitől lesz hatékony és élő a vállalati partnerségünk?
A társadalmi vállalkozás egy olyan önfinanszírozási stratégia, melyet fenntartható bevételi források létrehozása és a szervezeti küldetés jelentős mértékű megerősítése érdekében alkalmaznak nonprofit szervezetek.
Egy civil szervezet számára mielőtt belekezd az intézményi forrásteremtésbe, pályázatírásba, fontos, hogy meghatározza a stratégiáját. A stratégia segíti hozzá a szervezetet, hogy a pályázati lehetőségek közül sikeresen válassza ki azokat, amelyek céljai eléréséhez hozzásegíthetik.
Az adománygyűjtő kampányok tervezésekor figyelemmel kell lenni a GDPR szabályaira is. Hogyan tegyük ezt tudatosan? Dr. Barabás Tamás lmm. adatbiztonsági és adatvédelmi szakjogász alapjaiban magyarázza el, miért is szükséges a tervezésbe beilleszteni az adatkezelést, és konkrét adománygyűjtéssel kapcsolatos adatkezelési kérdésekre is választ ad.
A kutatásokból származó információk sokat segítenek abban, hogy civil szervezetként az adományozókat megszólító adománygyűjtési stratégiánkat, vagy csak egy-egy kampány célját, üzeneteit, módszereit összeállítsuk.