A matchfunding magyarul kiegészítő támogatást jelent. Lényege, hogy jellemzően egy vállalati támogató kiegészíti vagy megtöbbszörözi a szervezet által egy adott kampányban gyűjtött adományokat. A matchfunding tehát nem egy önálló adománygyűjtési módszer, hanem kiegészítő elem. A kiegészítő támogatás feltétele lehet egy adott célösszeg elérése, vagy alapja lehet egy adott időkeretben gyűjtött adományösszeg, és általában előre meghatározott felső határa van.
A matchfunding egyik leggyakoribb formája, amikor a cég azt vállalja, hogy adott keret erejéig minden felajánlott adományt megdupláznak, vagy akár megháromszoroznak. Ebben az esetben már rögtön az adományozáskor van egy plusz motiváció, hiszen az adomány azonnal dupla vagy akár tripla annyit ér. Egy másik módja, amikor a cég azt ajánlja fel, hogy ha a szervezet adott időn belül össze tud gyűjteni egy bizonyos összeget, akkor azt ők megduplázzák. Gyakori az is, amikor a vállalat saját munkavállalóinak adományait duplázza meg, ezzel motiválva őket az adományozásra. A matchfunding ereje tehát abban rejlik, hogy az adományozó minden forintja plusz kiegészítő adományt is (adott esetben az összeg dupláját) jelenti a támogatott szervezet számára. Ez a lehetőség motiváló lehet a szervezet korábbi adományozói számára is, és új adományozókat is hozhat.
A matchfunding kampány a kivételes adománygyűjtési lehetőség mellett nagyszerű kommunikációs lehetőséget is jelent mind a szervezet, mint a vállalati partner számára, így remek CSR (vállalati felelősségvállalás) együttműködési lehetőség lehet.
A matchfunding alapja jellemzően egy online adománygyűjtő kampány - ennek eszköze lehet az adjukossze.hu közösségi adománygyűjtés szolgáltatása. Az Adjukössze matchfunding kampányaiban a duplázás rögtön meg is jelenik vizuálisan, ami még jobban lelkesítheti az adományozókat.
Ha szeretnétek matchfunding kampányt indítani, és segítségre lenne szükségetek, keressetek minket a tanacsado@niok.hu emailcímen!