A telefonos adománygyűjtés gyors és kézenfekvő módszer, vonzó lehetőséget jelent a legtöbb szervezet számára. Fontos azonban tudni, hogy elsősorban akkor érdemes használni, ha a szervezet nagyobb tömegeket tud elérni.
A telefonos adományozás módja lehet hívás vagy szöveges üzenet (sms). Mivel egy hívás vagy sms általában 250 vagy 500 Ft adományt jelent, nagyon sok adományozóra van szükség ahhoz, hogy a szervezet jelentős összeget tudjon gyűjteni. Emiatt elengedhetetlen, hogy a szervezet valóban tömegeket érjen el üzenetével, adománykérésével, hiszen az elért embereknek csupán töredéke fog adományozni is. A tömeges elérés elsősorban rendszeres televíziós vagy rádiós megjelenésekkel érhető el, és ezek azok a csatornák, ahol a telefonos adománygyűjtés jól működik. A tapasztalatok alapján nagy online eléréssel rendelkező szervezeteknek az online adománygyűjtési módszereket érdemesebb választaniuk.
A telefonos módszer hátránya ugyanakkor, hogy az adományozók adatai nem jutnak el a szervezethez, így nem tudjátok közvetlenül felvenni velük a kapcsolatot, megköszönni adományukat, és egy következő kampányban célzottan megszólítani őket.
A módszert tehát akkor ajánljuk, ha szervezetetek egy médiapartneren vagy más kiemelkedő kommunikációs lehetőségeken keresztül rendkívül sok embert tud elérni, és ha ebben a kampányban nem célotok, hogy hozzájussatok az adományozók elérhetőségeihez.
A Magyarországon elérhető telefonos adománygyűjtési lehetőségek egyike a Telekom által biztosított négyjegyű számok, amelyeket katasztrófahelyzetekben használnak adománygyűjtésre, néhányat a Karítatív Tanács tagjai kaptak meg, illetve további néhány nagyobb nonprofit szervezet. Emellett a NIOK Alapítvány biztosít egy szélesebb kör számára elérhető szolgáltatást, amelyben a 13600-as vonal egy kétjegyű mellékére lehet pályázni. A szolgáltatás elérhető a legnagyobb szolgáltatók hálózatáról, így szinte bárki szervezeted támogatója lehet egyetlen hívással vagy sms-sel.