Az élménykampány a közösségi adománygyűjtés speciális formája. Lényege, hogy az adományozást egy nyereményjátékkal köti össze. Ezt a kampánytípust akkor érdemes választanotok, ha be tudtok vonni egy elkötelezett hírességet és/vagy egy igazán különleges élmény-nyereményt vállalati vagy más támogatón keresztül.
Ennek a kampánytípusnak alapvetően kétféle formája létezik. Az egyik lehetőség, hogy minden adományozó, aki egy meghatározott minimum adománnyal támogatja a gyűjtést, részt vesz a nyeremény sorsolásában, de minél nagyobb összeget adományoz valaki, annál nagyobb esélye van a nyerésre. Így működnek az adjukossze.hu vagy az omaze.com élménykampányai. A másik a licit alapú módszer, ahol az kapja meg a nyereményt, aki a legnagyobb adományt ajánlja fel érte. A licit alapú kampányok esetében jellemzően több támogatási szinthez is kapcsolódik ajándék.
A nyeremény vagy egy hírességgel megosztott élmény, vagy olyan különleges élmény, amely nem elérhető az átlagember számára. Nyerhetünk például rallyzást egy neves versenyzővel, vagy különleges vacsorát, szélcsatornás repülést, stb. Ennek köszönhetően az élménykampány olyan közönséget is elér, akiket nem (elsősorban) a gyűjtés célja lelkesít és motivál adományozásra, hanem maga a nyeremény. A gyűjtés lehetőséget ad rá, hogy ezeket az új adományozókat megszólítsátok, felkeltsétek az érdeklődésüket, és elkezdjetek kapcsolatot építeni velük.
Ha a kampányba hírességet szeretnétek bevonni, fontos, hogy olyan embert kérjetek fel, aki elkötelezett a szervezet mellett, és ő maga vagy kommunikációs stábja kapacitást tud fordítani a kampány rendszeres kommunikálására. Ez azért fontos, mert így a szervezet támogatói körén túl a híresség rajongóit is elérhetitek - ez pedig könnyen lehet, hogy nagyságrendekkel nagyobb közönséget és lehetséges adományozói kört jelent.
Ha szeretnétek élménykampányt indítani az Adjukösszén, tanácsadóink szívesen segítenek! A további részletekért érdeklődjetek a tanacsado@niok.hu emailcímen.