Az elmúlt tizenkét évben lezajló drasztikus médiapiaci átalakulás a tömegtájékoztatás feletti precedens értékű kormánybefolyást eredményezte Magyarországon. Az uniós szabályozás és az állami beavatkozás hiánya a maradék független médiaplatformokra és a civilekre hárítja az egyenlőtlen médiatérben terjedő dezinformációs narratívákkal szembeni fellépést. Nem könnyű ebben a térben civilként a hangunkat hallatni, de lehetséges. Ebben a cikkben három sikeres kampányt mutatunk be röviden. A kritikai hangok és az ellenzéki üzenetek kizárása a túlnyomó többségben lévő kormánypárti médiumokból, a negatív kampányok okozta hitelvesztés rámutat a civil kampányok fontosságára, amelyek sikere az érthető tájékoztatás, a hitelesség és az emocionális kapcsolódás megteremtésében rejlik.
Az elmúlt tizenkét évben lezajló drasztikus médiapiaci átalakulás a tömegtájékoztatás feletti precedens értékű kormánybefolyást eredményezte Magyarországon. A médiatörvénnyel és az uniós irányelvekkel is ellentétes piacszabályozás, az ellenzéki és független sajtóorgánumok ellehetetlenítése, valamint a kormányhoz köthető médiabirodalom kiépítése a magyar társadalom túlnyomó többségéhez elérő információk centralizált terjesztéséhez vezetett.
Az országos napilapok, a rádiók és a hírszolgáltató televíziók kormánypárti befolyása a médiatér súlyos egyenlőtlenségét okozza, aminek nyomán a magyar társadalom nagyrészének nincs lehetősége a kritikai hírértelmezésre. Az ellenzéki üzenetek szinte kizárólagosan a maradék független, médiapiaci szempontból kisebbségbe szorult orgánumokon jelenhetnek meg, miközben az állami platformok is a kormánypárti tartalmakat közvetítik. A közösségi média területén kiépített csatornák és közpénzből finanszírozott hirdetések mellett a YouTube-on és a TikTok-on egyre népszerűbbé váló véleményvezérekkel biztosítják a kormánypárt üzeneteinek terjesztését.
Amennyiben kíváncsi vagy a cikk folytatására, azt ide kattintva tudod végigolvasni a Hive Mind oldalán.