A nyilvántartásba vételi kérelem tartalmát (kérelem tartalma és csatolandó mellékletek listája) a 2011. évi CLXXXI. Tv. II. fejezetének 7. pontja tartalmazza. Alapítványok esetében további adatok is szükségesek, amelyeket a IV. fejezet 21. pontja tartalmazza. Az egyesület esetében a 63. §-ban felsorolt iratokat is csatolni kell.
Kapcsolódó tartalom
- Egyesületi tagdíj - mit kell róla tudni?
- Egyesületi tagi jogviszony — mit kell tudni róla?
- Ki kerülhet az egyesület képviseleti szerveibe?
- Az egyesület székhelye — mit kell róla tudni?
- Mennyi ideig tart egy egyesület bejegyzése?
- Hogyan lesz elektronikus okirat a papír alapú okiratból?
- Kell-e számlát kiállítani a tagdíjról?
- Mi történik a nyilvántartásba vételi kérelem benyújtása után?
- Lehet módosítani az egyesület célját?
- Mi történik, ha a nyilvántartásba vételi kérelem hiányos?
- Jogerős végzés — mi az?
- Hogyan kell benyújtani a nyilvántartásba vételi kérelmet?
- Létezik-e minta létesítő okirat (alapító okirat vagy alapszabály)?
- Milyen feltételekkel és szabályok szerint alkalmazható a település neve a civilszervezet megnevezésében
- Mi az ügyintéző szerv?