Az alábbi cikk a birosag.hu oldalon jelent meg, nem a nonprofit.hu szerkesztőségi tartalmai közé tartozik.
megjelent: 2020.10.12.
forrás: birosag.hu
Beszámoló elektronikus beküldése esetén az alábbi három üzenet érkezik a beküldő Tárhelyére:
I. A Központi Rendszer (NISZ biztonságos kézbesítési szolgáltatás) feladótól érkező üzenetek:
A beszámoló megküldését követően szinte azonnal érkező automatikus üzenetek, a Tárhelyen a feladónál ÁBT szerepel.
1. üzenet: Feladási igazolás, amely a hagyományos postai szolgáltatásban használt feladóvevényhez hasonlóan azt igazolja, hogy a Központi Rendszer a küldeményt kézbesítésre befogadta.
2. üzenet: Letöltési igazolás, amely a postai szolgáltatásban használt tértivevénynek megfelelően arról tájékoztat, hogy az Országos Bírósági Hivatal a Központi Rendszertől a küldeményt átvette.
Ezek az üzenetek a tárhely alapbeállítása szerint kiszűrésre kerülnek, azaz nem találhatóak meg a „Beérkezett üzenetek” között és a Tárhelyhez tartozó e-mail címre sem érkezik ezekről értesítés. A „Szűrés” beállításával tudja ezeket az üzeneteket megtekinteni úgy, hogy a „Kivéve rendszerüzenetek” elől kiveszik a pipát:
A Feladási, illetve Letöltési igazolást (illetve az abban szereplő KR-azonosítót) az Országos Bírósági Hivataltól megérkező érdemi válaszig érdemes megőrizni.
Ha nem érkezik meg pár percen belül a Feladási és Letöltési igazolás, akkor érdemes a beszámolót ismételten elküldeni (előtte mindenképpen ellenőrizzék, hogy nem került-e az igazolás a szűrt dokumentumok közé, illetve nem áll-e fenn a kézbesítést befolyásoló központi üzemzavar, amelyről a birosag.hu – Rendkívüli hírek oldalon ad tájékoztatást az Országos Bírósági Hivatal)
II. Az Országos Bírósági Hivataltól (OBHGEPI) érkező válasz (3. üzenet)
A beszámolók kézi feldolgozását követően kerül kiküldésre az érdemi válasz:
• szabályszerű benyújtás esetén „Igazolás” dokumentum
• nem szabályszerű benyújtás esetén tájékoztatólevél, amelyben a hiba pontos megjelölésével hívjuk fel a figyelmet a beszámoló ismételt előterjesztésére
Ezekről küld ki a rendszer értesítő e-mailt a Tárhelyhez tartozó elektronikus levelezési címre.
Ha a Tárhelyen 3 napon belül nem történik meg a dokumentum átvétele, második értesítés kerül kiküldésre; amennyiben ettől számított 5 munkanapon belül sem kerül letöltésre az irat, a kézbesítési fikció beáll, azaz a küldemény kézbesítettnek minősül.
A Tárhely beállítása szerint az érkezett dokumentumok 30 napon túl törlésre kerülnek, ezért azokat érdemes vagy a tartóstárba áthelyezni, vagy pedig lementeni későbbi felhasználásra.
Az érkező dokumentumokat kérjük, minden esetben olvassák el.
Amennyiben a beszámolók beérkezésével, feldolgozásával vagy a kapott visszajelzéssel kapcsolatban bármilyen kérdés, probléma merülne fel, kérjük, hogy vegyék fel a kapcsolatot az OBH Ügyfélszolgálati Irodájával a civilinfo@obh.birosag.hu e-mail címen, illetve a +36 1 354 4165, +36 1 354 4115 és a +36 1 354 4295 telefonszámokon.
forrás: birosag.hu