Érdekel, hogyan lehet sikerre vinni egy kampányt tabutémákban? Fiatalokkal dolgozol, de nem mindig találod meg a közös nyelvet? Kell egyáltalán TikTokoznia egy civil szervezetnek? Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre kerestük a választ beszélgetésünkben, hallgass bele!
Ha nincs Spotify-od, itt tudod meghallgatni.
A magyarok 38%-a szerint egy pofontól nem lesz baja a gyereknek. - derült ki az UNICEF Magyarország tavalyi kutatásából. De hova fordulhat tanácsért, segítségért egy bántalmazott gyermek, akár a társai zaklatják online szembesül, akár karanténba került a bántalmazójával, aki minden szavát hallja?
A NIOK Alapítvány a Hive Mind közösséggel* együttműködésben négyrészes beszélgetés-sorozatot indít. Az első podcastban az idei Civil Díj legjobb kommunikációs kampány kategóriájának két döntősével, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány és az Unicef Magyarország képviselőjével beszélgettünk - egy nagyon nem könnyű témáról. Mindkét szervezet a gyermekbántalmazásra hívta fel a figyelmet kampányaiban, és mutatott utakat mind az áldozatoknak, mind az értük aggódó kívülállóknak.
A beszélgetésből kiderül, hogy hova tudnak fordulni tanácsért a segíteni szándékozó felnőttek, valamint a segítséget kérő gyerekek, fiatalok, és szóba kerül, milyen mélyen jelen van a társadalomban áldozathibáztatás a mai napig. De a #nemvagyegyedül, és az Ismerd fel és tegyél ellene! kampány nem csak ismeretet terjeszt erről a fontos, mégis sokszor tabusított társadalmi problémáról, hanem szakmai útmutatókkal, kisokossal, sőt, egy segítő appal is támogatják az érdeklődőket és az érintetteket.
Az is kiderül, hogy egy ilyen érzékeny témában miképp tudott a két civil szervezet széles kört megszólítani, milyen online és offline eszközöket használtak ehhez. Influenszerekkel való együttműködésről, fiatalok bevonásáról, közösségi média felületek használatáról is szó esik a sikeres kampányszervezés elemeit kutatva.
A beszélgetést Bécser Vera, a NIOK program vezetője és Gerencsér Balázs, a NIOK Alapítvány igazgatója vezette, beszélgetőpartnereik Jakab Luca, a Kék Vonal kommunikációs és CSR vezetője és Antal Lilla, az Unicef kommunikációs munkatársa.
A Hive Mind közösség célja a médiatudatosság fejlesztése: segít, hogyan ismerd fel a félretájékoztatást, hogyan szólítsd meg kritikus ügyekben is pozitívan az embereket, és hogyan legyél biztonságban a digitális világban. A Hive Mind közösség angol nyelvű podcastjait meghallgathatod ezen a csatornán, és további linkeket találsz a leírásban.