2016 februárjában a MagNet Bank és a Magyar Public Relations Szövetség közös rendezésében lezajlott az első PR Civil Rapid Randi, melynek keretén belül civil szervezetek találkoztak kommunikációs szakemberekkel annak érdekében, hogy a pr-tanácsadók tanácsaikkal és munkájukkal segítsék a sokszor anyagi- és kapacitás problémákkal küzdő civilek kommunikációját.

„A Magyar PR Szövetség elnökeként és egy pr-ügynökség vezetőjeként is kifejezetten örültem a Magnet Bank megkeresésének, amelyben felvetették, hogy szervezzünk egy találkát a pr-szakemberek és a civilek között” - mondta el Lakatos Zsófia, a PR Civil Rapid Randi egyik társszervezője. „Egy szakmai szervezet elnökeként pontosan tisztában vagyok a civil szervezetek rentábilis működésének nehézségeivel, ugyanakkor pr-szakemberként tudom, hogy számtalan módon jobbá tehető egy-egy ilyen szervezet kommunikációs tevékenysége.”

Sok civil szervezet igénye és törekvése, hogy munkája jobban látható legyen, az általuk képviselt ügyek még inkább bekerüljenek a köztudatba. „Ahhoz, hogy kommunikációjuk célravezető legyen, stratégiai szinten kell részt venni a szervezet életében, működésében. Az eseményen párra találó civilek arra kaptak most lehetőséget a jelenlévő ügynökségektől, hogy végre profi módon valósíthassák meg kommunikációs törekvéseiket” – tette hozzá a szakember.

A PR Civil Rapid Randin tíz pr ügynökségre mintegy harminc civil szervezet jutott. Ezek az arányok is azt mutatják, hogy a civil szféra helyzete nem könnyű, sokan keresnek megoldást arra, hogy eredményesebben hallathassák hangjukat. Az esemény sikerét és az igényt a profi a kommunikációra az is mutatja, hogy április 26-án, egy workshop keretein belül, újra találkoztak a résztvevők. „Mivel mind a pr szakma, mind pedig a civil szervezetek segítése a szívügyem, a rapid randin pár nélkül maradó szervezeteknek még egy fél napos workshop keretében is megpróbáltunk segítséget nyújtani” – mondta Lakatos Zsófia.

A Civil PR workshop résztvevői többféle megközelítésben is hallhatták, mi a pr, és miért lendít nagyot egy szervezet működésén a tervezett és következetesen végigvitt pr munka. Esettanulmányokon keresztül beleláthattak abba, hogyan kapcsolódik be egy pr ügynökség társadalmilag felelős projektek megvalósításába. Ezen kívül iránymutatást kaptak ahhoz, hogy maguk a munkatársak mit tehetnek az általuk képviselt szervezet láthatóságáért – akkor is, ha pr szakember alkalmazására nincs keretük, lehetőségük.

PR Civil Rapid Randi párok:

    Civil PR - Szatyor Egyesület
    Emerald Public Relations - HAT Alapítvány, Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány
    Front Page Communications - Alapítvány a Budapesti Állatkertért
    Gergely Anna Boglárka, kommunikációs menedzser, For Nonprofit - Hangya Közösség, ReCreativity Nonprofit Kft.
    Kocsis Ágnes, kommunikációs- és marketing szakember - Messzelátó
    Live PR - Felelős Gasztrohős
    Prime Time Communications - Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete
    PS:PRovocative - Magyar Tengerimalac-Védő Közhasznú Egyesület
    Tamara Hagen Cons - AppArt Egyesület
    VM.komm - Egy Csepp Figyelem Alapítvány

forrás: mediapiac.com