...
A szakképzési rendszer átalakításáról szóló koncepció rögzíti az átalakítás fő céljait és elemeit. A változtatások célja, hogy a képzési szerkezet a szakirányok és a létszámok vonatkozásában is igazodjon a gazdaság igényeihez, versenyképesebb tudást tudjon nyújtani a fiataloknak, az intézményrendszer hatékonyabban, átláthatóbban működjön. Az - elsősorban - iskolai rendszerű szakképzésből megfelelő mennyiségében és minőségében kibocsátott szakképesítéssel rendelkező fiatal a gazdaság szakmai erőforrásigényének folyamatos utánpótlását szolgálja. A képzési-kibocsátási folyamat zavartalan működtetéséhez a szakképzés rendszerének lényegi, a szakképzés minden elemére kiterjedő változtatására volt szükség, melynek elsődleges jogszabályi környezetét az új szakképzési törvény megalkotása és hatályba lépése megteremtette.
A szakképzés reformintézkedései közül a hároméves szakiskolai képzés, illetve ezzel összefüggésben az átjárható, egymásra épülő és egymást kiegészítő, duális jellegű rendszer kialakítása a munkaerőpiac igényei tekintetében a hatékonyságot, a foglalkoztathatóságot szolgálja.
A szakképzési törvény 2013. szeptember 1-jétől az iskolai rendszerű képzésben kötelezően előírja az új típusú, általánosan hároméves szakiskolai és az ágazati szakközépiskolai szakképzés bevezetését. Az új típusú szakképzési rendszerre történő „átállás” a fenti célok teljesülését segíti.
Jelen pályázati konstrukció
- „A” komponense keretében az új típusú szakképzés egy tanévvel korábbi bevezetését támogatjuk, a 2013/2014. tanévi kötelező bevezetés előkészítését vállaló, innovációra kész szakképző intézmények részesülhetnek támogatásban, a törvény bevezetéséből adódó új feladatok magas színvonalú teljesítése, a fejlesztések elindítása, a korszerű képzési struktúra mielőbbi stabilizálása és a megújult képzési tartalmak hatékony disszeminációja érdekében.
- „B” komponense keretében az új típusú szakképzés 2013/2014. tanévi kötelező bevezetését támogatjuk, a szakképző intézmények részesülhetnek támogatásban, a törvény bevezetéséből adódó új feladatok magas színvonalú teljesítése, a fejlesztések elindítása, a korszerű képzési struktúra mielőbbi stabilizálása és a megújult képzési tartalmak hatékony disszeminációja érdekében.
...
forrás, bővebben: NFÜ