PÁLYÁZATI KIÍRÁS ÉS ÚTMUTATÓ
"Innovatív tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása" c. kiíráshoz
A pályázati kategória kódja: NTP-INNOV-22

1. A pályázat célja

1.1. A hazai és határon túli köznevelésben tanuló, tehetséges fiatalokat célzó matematikai, természettudományos, digitális kompetenciák erősítését segítő, komplex tehetséggondozó programok megvalósításának támogatása.
1.2. A hazai és határon túli köznevelési intézményekben, iskolai rendszerű szakképzést folytató intézményekben működő komplex tehetséggondozó programok megvalósításának támogatása.
1.3. A hazai és határon túli művészeti (zeneművészeti, képző- és iparművészeti, táncművészeti, szín- és bábművészeti, irodalmi) tehetséggondozó programok támogatása.
1.4. A hazai és határon túli kulturális intézmények tehetséggondozó programjainak támogatása.
1.5. A "tanulás tanulásá"-nak támogatása interaktív, játékközpontú eszközök megalkotásával, komplex tehetségfejlesztést biztosító, hazai és határon túli programsorozatok megvalósításával.
1.6. A tehetségsegítés módszertani megújítását célzó, innovatív, hazai és határon túli intézményi programok támogatása.
1.7. A hazai és a határon túli felsőoktatási intézmények tehetséggondozó programjainak támogatása.
1.8. A hazai és a határon túli kommunikáció- és médiaismereti tehetséggondozó programok támogatása.

2. Rendelkezésre álló keretösszeg
2.1. A pályázatok támogatására rendelkezésre álló keretösszeg 600 000 000 Ft, azaz hatszázmillió forint, a Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény 1. melléklete, XI. Miniszterelnökség fejezet, 30/1/20/1 Nemzeti Tehetség Program fejezeti előirányzat (ÁHT: 282178) terhére.

3. A támogatás formája és mértéke
3.1. A pályázat útján igényelhető támogatás 100% intenzitású, vissza nem térítendő támogatás, 100%-os mértékű támogatási előleg formájában.
3.2. A pályázathoz saját forrás biztosítása nem kötelező.
3.3. A pályázaton legalább 1 000 000 Ft, illetve legfeljebb 8 000 000 Ft vissza nem térítendő támogatás igényelhető.

4. Támogatható tevékenységek
4.1. Új kezdeményezésű vagy már hagyományokkal rendelkező, legalább 60 órás, tanórán kívüli matematikai; élmény-, felfedezés- vagy alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program megvalósítása, amelynek eredményeként tárgyiasult alkotás jön létre.
és/vagy
4.2. Új kezdeményezésű vagy már hagyományokkal rendelkező, legalább 60 órás, tanórán kívüli természettudományos; élmény-, felfedezés- vagy alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program megvalósítása, amelynek eredményeként tárgyiasult alkotás jön létre.
és/vagy
4.3. Új kezdeményezésű vagy már hagyományokkal rendelkező, legalább 60 órás, tanórán kívüli művészeti; élmény-, felfedezés- vagy alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program megvalósítása, amelynek eredményeként tárgyiasult alkotás jön létre.
A komplex művészeti tehetséggondozó program megvalósításakor legalább egy foglalkozás előadójának külső - nem a programot vezető - zeneművészt/képző- vagy iparművészt/táncművészt/szín- vagy bábművészt/írót vagy költőt kell meghívni.
és/vagy
4.4. Új kezdeményezésű vagy már hagyományokkal rendelkező, legalább 60 órás, tanórán kívüli kommunikáció- és médiaismereti; élmény-, felfedezés- vagy alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program megvalósítása, amelynek eredményeként tárgyiasult alkotás jön létre.
és/vagy
4.5. Új kezdeményezésű vagy már hagyományokkal rendelkező, legalább 60 órás, tanórán kívüli, a digitális kompetenciák elmélyítését szolgáló; élmény-, felfedezés- vagy alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program megvalósítása, amelynek eredményeként tárgyiasult alkotás jön létre.
A tárgyiasult alkotás, a megpályázott tevékenység(ek)től függően lehet pl. kiállítás, interaktív bemutató, makett, poszter, képző- vagy iparművészeti tárgy, zenemű, médiatermék, performansz stb.
és/vagy
4.6. Legalább 60 órás, az egész tanéven átívelő, projektközpontú műhelyfoglalkozás-sorozat megvalósítása, amelynek zárásaként olyan innovatív és megvalósítható eszköz prototípusának elkészítése, modellezése történik meg, amely hozzájárul egy tehetségterület fejlesztő eszköztárának bővítéséhez, vagy olyan szemléletformáló játék jön létre, amelynek célja a tehetségéletút bemutatása, segítve a tehetségbarát szemléletmód elterjesztését a tehetségígéretek, tehetséges gyerekek önbecsülésének erősítésével.
és/vagy
4.7. Legalább 60 órás, az egész tanéven átívelő, a "tanulás tanulásá"-nak támogatását célzó, tanórán kívüli; interaktív, játékközpontú eszközöket és módszereket alkalmazó program vagy programsorozat.
és/vagy
4.8. A felsőoktatási intézmény által önállóan vagy más felsőoktatási intézményekkel, illetve szakmai, civil szervezetekkel, vállalkozásokkal működtetett, a tehetséges hallgatók képességeinek kibontakoztatását, kutatói, szakmai és kulturális készségeinek fejlesztését, a kiváló hallgatók sikeres pályafutásának elősegítését célzó komplex tehetséggondozó programok; különös tekintettel a fenntarthatósággal, a fenntarthatóságra neveléssel kapcsolatos témakörökre.
és/vagy
4.9. Új kezdeményezésű, a tehetségsegítés komplex (a személyes találkozáson alapuló és az elektronikus támogatási formákat ötvöző) feltételrendszerének megteremtését, módszertani megújítását célzó, innovatív intézményi programok kialakítása.

 

5. Pályázat benyújtására jogosultak
5.1. Jelen Pályázati Kiírás keretében az alábbi feltételeknek megfelelő intézmények/szervezetek nyújthatnak be pályázatot:
1. A hazai köznevelési intézmények (2011. évi CXC. törvény 7. - szerint) közül:
- általános iskola,
- gimnázium,
- szakgimnázium,
- szakiskola,
- kollégium,
- alapfokú művészeti iskola.

2. Szakképző intézmények a 2019. évi LXXX. törvény szerint.
Pályázatot székhelyintézmény és tagintézmény egyaránt benyújthat.

3. A szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény 1. - (1) bekezdésében felsorolt országok önálló jogi személyiséggel rendelkező magyar civil szervezetei, valamint magyar tanítási nyelvű - magyar osztállyal vagy tagozattal rendelkező - általános vagy középiskolái; illetve komplex kulturális intézményei, civil szervezetei, amelyek alaptevékenysége a magyar kultúra és hagyomány ápolására, új magyar kulturális-művészeti értékek létrehozására irányul; továbbá szomszédos országok magyar nyelvű képzést folytató felsőoktatási intézményei;

4. Magyarországon bejegyzett egyesület (ide nem értve a szakszervezetet és pártot), alapítvány, közalapítvány és nonprofit gazdasági társaság, melynek létesítő okiratában a célok és/vagy a tevékenységek között az oktatás/nevelés és/vagy a tehetséggondozás szerepel; vagy amely 2021-ben közművelődési tevékenységet folytatott és ezt jelentette a "Jelentés a 2021. évben folytatott közművelődési tevékenységekről" elnevezésű, OSAP 1438-as számú statisztikai jelentőlapon;

5. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 1. sz. mellékletében szereplő Magyarország államilag elismert felsőoktatási intézményei, valamint ezen intézmények karai, intézetei (karok és intézetek esetében a jogszabály 1. sz. mellékletében szereplő felsőoktatási intézmény kötelezettségvállalásával);

6. A 2011. évi CCVI. törvény melléklete szerinti egyházi jogi személy;

7. Az 1997. évi CXL. törvény szerinti a 39. - (1) bekezdés szerinti működési engedéllyel rendelkező muzeális intézmények;

8. Az 1997. évi CXL. törvény 77.- (5) szerinti közművelődési intézmények;
amelyek a Támogatáskezelő internetes pályázatkezelő rendszerében (Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerben, a továbbiakban: EPER) regisztráltak.

7. A pályázatok benyújtásának határideje
7.1. Az internetes pályázatok benyújtásának határideje: 2022. március 21. 23:59 óra.
Határidőben benyújtottnak minősül az a pályázat, amely a benyújtási határidő napján - 2022. március 21-én - 23.59 óráig az EPER-ben véglegesítésre került.
Azon pályázatokat, amelyek nem kerülnek véglegesítésre a beadási határidőig (státusza "megkezdett" maradt), a Támogatáskezelő nem tekinti benyújtottnak, figyelmen kívül hagyja, és már érvényességi ellenőrzésnek sem veti alá.
Az EPER-ben a megadott benyújtási határidő után pályázatot véglegesíteni nem lehet.

 

További információ: pafi.hu