Kezdeményezésükkel a Mikulásgyár szakemberei arra akarnak rávilágítani, hogy a hazai turisztikai szakemberek még nem kapcsolódtak be kellő mértékben a vállalatok társadalmi szerepvállalását (CSR) érintő munkába.

"A külföldiek körében is nagyon népszerű a karitatív akció. Többségüknek nem kell elmagyarázni az önkéntes munka lényegét, sőt, a szolidaritás ügyében jártasabbak nálunk. Sokan olyan országból érkeznek, ahol ugyancsak jelentős a támogatásra szoruló emberek száma" - magyarázta Zsolnai Endre, a Mikulásgyár főszervezője.

A Hősök tere mellett idén nyolcadik alkalommal állítják fel a már jól ismert gigantikus "lufi-installációt", amely a Mikulásgyár jelképe lett. Az akció híre már évek óta eljutott az országhatáron túlra is, tavaly Ausztráliából, Németországból és Olaszországból is érkeztek önkéntesek Európa egyik legnagyobb karitatív akciójára.

Idén a Mikulásgyár a hazai szállodákhoz intézett felhívást annak érdekében, hogy ismertessék meg a külföldiekkel karitatív akciójukat. A kezdeményezéshez elsőként a Thermal Hotel Visegrád csatlakozott, amely vállalta, hogy felhívja a hozzájuk érkező külföldi turisták figyelmét az önkéntes munkára. A hotel vezetősége arra is biztatta a vendégeket, hogy amennyiben vannak olyan ruháik, amelyek "nem férnek be a bőröndbe", nyugodtan hagyják ott a szállodában, és ezeket eljuttatják majd a karitatív szervezethez - idézte Nádas Gábort, a szálloda vezérigazgatóját a karitatív akciót szervezők MTI-hez eljuttatott közleménye.

forrás: hirado.hu