A COVID-19 világjárvány Magyarország lakosságának életét is átalakította. A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma úgy véli, hogy egy társadalmi célú kommunikációval foglalkozó nonprofit szervezet nem engedheti meg magának, hogy ne az év mindenkit érintő, legfontosabb társadalmi témájával foglalkozzon.

A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta Kuratórium a 2021-es kampánnyal szeretné elérni, hogy a lakosság felismerje, a koronavírus-járványnak számos pozitív hozadéka is volt, mind az egyének életvitelében, mind a sorsközösséget vállaló családok körében.

A Kuratórium ezért szeretné összegyűjteni és bemutatni a járvány pozitív tanulságait, a családok összetartását, SZERETNÉ HANGSÚLYOSSÁ TENNI AZ EMBEREK EGYMÁST SEGÍTŐ VISELKEDÉSÉT, A PÉLDAMUTATÓ CSELEKEDETEKET, A JÁRVÁNY SORÁN MUTATKOZÓ TÁRSADALMI SZOLIDARITÁST.

Sokan most értették meg a társadalmi kapcsolatok fontosságát, az idős emberek szükségleteit, az érintés fontosságát, a hétköznapi természetes dolgok, például egy családi ebéd jelentőségét. 

A KURATÓRIUM PÁLYÁZATOT HIRDET A LEGSZEBB, LEGEMBERIBB TANULSÁGOK ÖSSZEGYŰJTÉSÉRE, A LEGKEDVESEBB TÖRTÉNETEKBŐL PEDIG KISFILMEKET KÉSZÍT A MÉDIAUNIÓ ALAPÍTVÁNY. 

Nagyon nehéz megjósolni a járvány utáni helyzetet, de jó lenne a pozitív értékeket továbbvinni, megőrizni – mondta Schmidt Mária, a Kuratórium elnöke. – Számomra is sokat jelentett a szerető családtagok jelenléte, közelsége, akik nagyon sokat segítettek a korlátozások nehéz időszakában. A karantén és a járvány nehezebb hónapjai alatt érezhető volt, hogy drámai élmények érnek minket, de mindeközben még inkább felértékelődött a család és a barátok szerepe. Az összetartozás érzését élhettük meg.

Felértékelődik az időfaktor is – tette hozzá Rudolf Péter –, hiszen nem tudjuk, mennyi időt tudunk együtt tölteni. Ezekben az idegőrlő hónapokban az idős emberek számára nem a vírus jelentette a legnagyobb problémát, hanem hogy sokan egyedül voltak, mivel a szerettei nem látogathatták. 

Ha családod van, gazdag vagy – mondta Somody Imre, amihez Csányi Sándor és Novák Péter hozzátette: Bár a digitális kapcsolatokra is szükség van és a technika óriási segítséget jelentett mindenkinek, azért mégis az érintés szerepe értékelődött fel. Hogy van kit szeretnünk, ez a legfontosabb. 

A Médiaunió Alapítvány kurátorai valódi tanulságokon és történeteken alapuló kommunikációs kampányt szeretnének, ami egy mindenki számára elérhető pályázaton alapul. A PÁLYÁZAT MEGHIRDETÉSÉRE KÉSŐ TAVASSZAL KERÜLHET SOR, a pályázat során kiválasztott példaértékű történetektől pedig azt remélik, hogy erősödik a társadalmi kohézió, az összefogásban rejlő erő és a család szerepe felértékelődik, ahogyan az idősek tisztelete és szükségeinek felismerése is. Így lesznek a pandémia pozitív hatásai hosszú távon is maradandók.

A Médiaunió Alapítvány legfőbb célja, hogy évente egy témában valódi, mérhető hatékonyságú, társadalmi célú (reklám- és PR-) kampányt valósítson meg, a legfontosabb társadalmi problémákban érdemi szemléletváltozást előidézve. A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium által választott, az élelmiszerpazarlás csökkentését célzó „Élj maradéktalanul!" kampány 2021 februárjáig tart. A kampány ideje alatt az érdeklődők hasznos tippeket és tanácsokat kaphatnak az élelmiszerpazarlás csökkentésére az Eljmaradektalanul.hu weboldalon.
 
forrás: origo.hu