Tiltakozás az internetadó tervezete ellen
Budapest, 2014. október 29.
Jelen dokumentumot aláíró reklám-, és médiaipari szakmai szervezetek határozottan tiltakoznak minden olyan jogszabálytervezet ellen, amely az internetes adatforgalom megdrágítását, ezáltal a digitális szolgáltatások igénybevételének szűkítését eredményezi.
Mind az Országgyűlés honlapján megjelent, a távközlési adó kiszélesítését célzó jogszabályi rendelkezések, mind pedig a 2014. október 28-án benyújtott, az adóteher minimalizálását tartalmazó módosító javaslatok beláthatatlan következményekkel járnának közvetlenül az internet-szolgáltató vállalkozások, közvetetten a digitális szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások, végső soron pedig a lakosság számára.
A digitális írástudás és az internet, valamint a rajta elérhető szolgáltatások készségszintű széleskörű használata évek óta kommunikált kormányzati cél. Az internet-szolgáltatók az elmúlt időszakban mindent megtettek azért, hogy a lakosság mind szélesebb körei élvezhessék a digitális világ által kínálat hatékonysági előnyöket, növelve ezzel a magyar gazdaság versenyképességét.
Az internet-adó mindezen kedvező folyamatokkal teljesen ellentétes hatásokat generál, az internet-szolgáltatók számára beépíthetetlen költségként – végső soron a lakosságnak kell részt vállalnia az új adónem generálta terhekből.
Felsorolni is nehéz azokat a területeket, amelyeket az új adó károsan érintene: az internet-szolgáltatók egyértelmű és súlyos érintettségén túl az adóteher hátrányosan érintené az ilyen szolgáltatások fogyasztóit is – az egyetemeket, amelyek hallgatóik számára ingyenes internet-hozzáférést biztosítanak, a kis szolgáltató vállalatokat, amelyek nagy adatmennyiséget tartalmazó prezentációikat, ajánlataikat fájltovábbító szolgáltatásokkal teszik hozzáférhetővé ügyfeleiknek, bármely olyan céget, amely a távmunkát lehetővé téve távoli hozzáférést biztosít a dolgozóinak vagy felhő-alapú közös munkavégzést tesz lehetővé, és a közigazgatást, amelyben az elmúlt években (pl. az építésügyi eljárásokban) kifejezetten prioritásként kezelték az elektronikus ügyintézés mind szélesebb elterjedését.
A fenti szolgáltatások megjelenése a fogyasztók számára elérhető piaci alternatívák körét bővíti, a gazdaság versenyképességét növeli.
Az adatforgalmat és így az internethasználatot, digitális írástudást, mint a vállalkozások és fogyasztók számára létfontosságú szolgáltatások alapját - az adóterhelés helyett - mindenki számára elérhetőbbé kell tenni, hozzájárulva ezzel nemzetgazdaságunk fejlődéséhez.
A tiltakozó szervezetek:
- Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ)
- Interactive Advertising Bureau Hungary (IAB Hungary)
- Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ)
- Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE)
- Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME)
- Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE)
- Magyar Marketing Szövetség (MMSZ)
- Magyar Reklámszövetség (MRSZ)
- Piackutatók Magyarországi Szövetsége (PMSZ)
- Professzionális Piackutatók Társasága (PPT)
- Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozat
- Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org)
forrás: mediapiac.com