2021. OKTÓBER 1. (péntek) • 09.00 – 13.00,

helyszíni élő közvetítéssel

Háziasszony: Molnár Klára, igazgató, szakmai vezető, Effekteam

Házigazda: Hajna Csongor, társadalmi kapcsolatok tanácsadó, MNB

A fenntarthatóság kérdése az egyik legnagyobb probléma jelenleg a világon. Maguk a cégvezetők is egyre inkább kritikus tényezőként tekintenek az általuk irányított szervezetek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (Environmental, Social, and Governance) aspektusaira, amelyek valódi kihatással vannak a vállalat bevétel- és eredménytermelő képességére. Ezen tényezők akár komoly piaci előnyt is jelenthetnek a versenytársakkal szemben.

A fenntarthatósági célok működésbe való integráláshoz segítségül jöttek létre a vállalati szféra számára az ún. ESG-teljesítménymutatók, amelyek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontokat tartalmaznak, valamint mennyiségi/minőségi információkat mutatnak a vállalatok működéséről.

Az ESG-szempontoknak történő megfelelés a magyar cégek számára is egyre inkább elengedhetetlenné, maga az ESG-szemlélet pedig egy új cégkultúra kibontakozásának és fokozatos térhódításának szimbólumává válik.

A koronavírus hatásaként pedig felértékelődik az ESG-koncepcióból az eddig kisebb súllyal bíró társadalmi, azaz az S komponens szerepe is. A cégek többsége már az E-vel és a G-vel egyenrangú tényezőként tekint a társadalmi kihívásokra.

A konferencián az S komponens fontosabb szegmenseit járjuk körbe, úgymint a felelős közösségi kapcsolatok, a felelős munkáltatói magatartás, a felelős termékek/szolgáltatások, valamint a felelős beszerzések és beszállítói kapcsolatok jelenlegi és jövőbeni gyakorlatát.

PROGRAM

09.00 – 09.05  Köszöntő – dr. Molnár Klára, igazgató, szakmai vezető, Effekteam és Hajna Csongor, társadalmi kapcsolatok tanácsadó, MNB

09.05 – 09.20  Az ESG (Environmental, Social, and Governance) aspektusok múltja, jelene, jövője – kiemelve a Social, azaz a Társadalmi szempontok jelentőségét a gyakorlatban
előadó: Szalóki Katalin, menedzser, PwC Magyarország

09.20 – 10.05  Felelős közösségi kapcsolatok a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében

Visszaadni a közösségnek a mai változó világban, de mit és hogyan – támogatások, szponzoráció, stratégiai együttműködések, önkéntesség, közösségi projektek súlya és szerepe. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők ebben a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?

Moderál: Magyar Henrietta, Public Affairs és kommunikációs vezető, Pfizer Gyógyszerkereskedelmi Kft.

Kerekasztal-beszélgetők:

  • Hevesi Nórakommunikációs igazgató, Tesco Magyarország
  • Kánai Andrásjövőkutató
  • Móra Veronika, igazgató, Ökotárs Alapítvány
  • Nyilas Orsolya, külső kommunikációs vezető, Coca-Cola HBC Magyarország

10.05 – 10.50  Felelős munkáltatói magatartás a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében

Vezetőség-munkatársak kapcsolata, tehetséggondozás, képzés/fejlesztés, motiválás/elismerés, munkavállalói elkötelezettség csak hogy néhány fontos szegmenst említsünk a felelős munkáltatói magatartás kapcsán. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?

Moderál: Balaton Anita, Ügyvezető, Partner, FleishmanHillard Café

Kerekasztal-beszélgetők:

  • Csoknyai-Horváth Gabriella, tehetségbevonzás és karriermenedzsment, HR szakterületi vezető, OTP Bank
  • MOL Magyarország képviselője (egyeztetés alatt)
  • Magyar Telekom képviselője (egyeztetés alatt)
  • Uzsák Éva Virág, Senior Manager, Future of Work Topic Lead, Deloitte Magyarország

10.50 – 11.35  Felelős termékek, szolgáltatások a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében

Jobb életminőséget biztosító felelős és fenntartható termékek/szolgáltatások kapcsán kérdésként merülhet fel a címkék, felelős marketingkommunikáció, fogyasztók szemléletformálása, hatás vizsgálatok, üzleti modellek változása a különböző szektorokban. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők ebben a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?

Moderál: egyeztetés alatt

Kerekasztal-beszélgetők:

  • Bodó Teodóra, vállalati kommunikációs igazgató, Bosch Magyarország
  • Bolyán Róbert, Social Impact Banking vezető, Unicredit Bank Hungary
  • Hőgyész Annafenntarthatósági és vállalati kapcsolatok menedzser, Nestlé Magyarország
  • Jakab JuditCommunications Business Partner South East, Syngenta Magyarország
  • Kanyó Roland, marketing és PR menedzser, dm Kft.

11.35 – 12.20  Felelős beszerzések, beszállítói kapcsolatok, felelős ellátási lánc a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében

Fenntarthatósági szempontok érvényesülése, beépülése a beszerzésesek, a beszállítói kapcsolatok az ellátási lánc átláthatósága vagy a tanúsítványok használata során mind fontos aspektusai a felelős vállalati működésnek. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők ebben a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?

Moderál: Schillinger Attila, marketing és fenntarthatósági igazgató, Széchenyi Alapok valamint szerkesztő, ESGCore.com blog

Kerekasztal-beszélgetők:

  • Kiss EnikőMarket Communication Coordinator, IKEA Magyarország
  • Maczelka Márkkommunikációs vezető, SPAR Magyarország
  • Radácsi László, PhD, stratégiai és innovációs rektorhelyettes, tudományos főmunkatárs, Budapesti Gazdasági Egyetem
  • Vadnai Ágneskommunikációs és fenntarthatósági vezető, Progress Étteremhálózat Kft., a McDonald’s magyarországi DL (Developmental Licensee) Partnere
  • Zadravecz Zsófia, fenntarthatósági és marketingkommunikációs igazgató (Közép-Európa), Lafarge Cement Magyarország

12.20 – 13.00  Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjának átadója

Kategóriánként a shortlistesek és a nyertesek bemutatása, valamint a győztesek bekapcsolása videotelefonon keresztül.

  • Általános kategóriák díjainak átadása

o Esélyteremtő üzlet

o Jövő gazdasága

o Zöld egyensúly

o Mindenki társadalma

  • Speciális kategóriák, azaz a COVID-19 megoldások a közösségért kategóriái díjainak átadása

o Példamutató munkáltató 

o Felelős partner

o Kiemelkedő támogató

o Értékes termék/szolgáltatás

  • Közönségdíj és Különdíjak átadása

REGISZTRÁCIÓ

Az esemény való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött!

A jelentkezési lap a lentebbi linkre kattintva letölthető.

A kitöltött jelentkezési lapot 2021. szeptember 29-ig kérjük visszaküldeni a konferencia@effekteam.hu e-mail címre.

Forrás és jelentkezés: effekteam.hu