2021. OKTÓBER 1. (péntek) • 09.00 – 13.00,
helyszíni élő közvetítéssel
Háziasszony: Molnár Klára, igazgató, szakmai vezető, Effekteam
Házigazda: Hajna Csongor, társadalmi kapcsolatok tanácsadó, MNB
A fenntarthatóság kérdése az egyik legnagyobb probléma jelenleg a világon. Maguk a cégvezetők is egyre inkább kritikus tényezőként tekintenek az általuk irányított szervezetek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (Environmental, Social, and Governance) aspektusaira, amelyek valódi kihatással vannak a vállalat bevétel- és eredménytermelő képességére. Ezen tényezők akár komoly piaci előnyt is jelenthetnek a versenytársakkal szemben.
A fenntarthatósági célok működésbe való integráláshoz segítségül jöttek létre a vállalati szféra számára az ún. ESG-teljesítménymutatók, amelyek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontokat tartalmaznak, valamint mennyiségi/minőségi információkat mutatnak a vállalatok működéséről.
Az ESG-szempontoknak történő megfelelés a magyar cégek számára is egyre inkább elengedhetetlenné, maga az ESG-szemlélet pedig egy új cégkultúra kibontakozásának és fokozatos térhódításának szimbólumává válik.
A koronavírus hatásaként pedig felértékelődik az ESG-koncepcióból az eddig kisebb súllyal bíró társadalmi, azaz az S komponens szerepe is. A cégek többsége már az E-vel és a G-vel egyenrangú tényezőként tekint a társadalmi kihívásokra.
A konferencián az S komponens fontosabb szegmenseit járjuk körbe, úgymint a felelős közösségi kapcsolatok, a felelős munkáltatói magatartás, a felelős termékek/szolgáltatások, valamint a felelős beszerzések és beszállítói kapcsolatok jelenlegi és jövőbeni gyakorlatát.
PROGRAM
09.00 – 09.05 Köszöntő – dr. Molnár Klára, igazgató, szakmai vezető, Effekteam és Hajna Csongor, társadalmi kapcsolatok tanácsadó, MNB
09.05 – 09.20 Az ESG (Environmental, Social, and Governance) aspektusok múltja, jelene, jövője – kiemelve a Social, azaz a Társadalmi szempontok jelentőségét a gyakorlatban
előadó: Szalóki Katalin, menedzser, PwC Magyarország
09.20 – 10.05 Felelős közösségi kapcsolatok a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében
Visszaadni a közösségnek a mai változó világban, de mit és hogyan – támogatások, szponzoráció, stratégiai együttműködések, önkéntesség, közösségi projektek súlya és szerepe. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők ebben a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?
Moderál: Magyar Henrietta, Public Affairs és kommunikációs vezető, Pfizer Gyógyszerkereskedelmi Kft.
Kerekasztal-beszélgetők:
- Hevesi Nóra, kommunikációs igazgató, Tesco Magyarország
- Kánai András, jövőkutató
- Móra Veronika, igazgató, Ökotárs Alapítvány
- Nyilas Orsolya, külső kommunikációs vezető, Coca-Cola HBC Magyarország
10.05 – 10.50 Felelős munkáltatói magatartás a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében
Vezetőség-munkatársak kapcsolata, tehetséggondozás, képzés/fejlesztés, motiválás/elismerés, munkavállalói elkötelezettség csak hogy néhány fontos szegmenst említsünk a felelős munkáltatói magatartás kapcsán. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?
Moderál: Balaton Anita, Ügyvezető, Partner, FleishmanHillard Café
Kerekasztal-beszélgetők:
- Csoknyai-Horváth Gabriella, tehetségbevonzás és karriermenedzsment, HR szakterületi vezető, OTP Bank
- MOL Magyarország képviselője (egyeztetés alatt)
- Magyar Telekom képviselője (egyeztetés alatt)
- Uzsák Éva Virág, Senior Manager, Future of Work Topic Lead, Deloitte Magyarország
10.50 – 11.35 Felelős termékek, szolgáltatások a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében
Jobb életminőséget biztosító felelős és fenntartható termékek/szolgáltatások kapcsán kérdésként merülhet fel a címkék, felelős marketingkommunikáció, fogyasztók szemléletformálása, hatás vizsgálatok, üzleti modellek változása a különböző szektorokban. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők ebben a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?
Moderál: egyeztetés alatt
Kerekasztal-beszélgetők:
- Bodó Teodóra, vállalati kommunikációs igazgató, Bosch Magyarország
- Bolyán Róbert, Social Impact Banking vezető, Unicredit Bank Hungary
- Hőgyész Anna, fenntarthatósági és vállalati kapcsolatok menedzser, Nestlé Magyarország
- Jakab Judit, Communications Business Partner South East, Syngenta Magyarország
- Kanyó Roland, marketing és PR menedzser, dm Kft.
11.35 – 12.20 Felelős beszerzések, beszállítói kapcsolatok, felelős ellátási lánc a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében
Fenntarthatósági szempontok érvényesülése, beépülése a beszerzésesek, a beszállítói kapcsolatok az ellátási lánc átláthatósága vagy a tanúsítványok használata során mind fontos aspektusai a felelős vállalati működésnek. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők ebben a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?
Moderál: Schillinger Attila, marketing és fenntarthatósági igazgató, Széchenyi Alapok valamint szerkesztő, ESGCore.com blog
Kerekasztal-beszélgetők:
- Kiss Enikő, Market Communication Coordinator, IKEA Magyarország
- Maczelka Márk, kommunikációs vezető, SPAR Magyarország
- Radácsi László, PhD, stratégiai és innovációs rektorhelyettes, tudományos főmunkatárs, Budapesti Gazdasági Egyetem
- Vadnai Ágnes, kommunikációs és fenntarthatósági vezető, Progress Étteremhálózat Kft., a McDonald’s magyarországi DL (Developmental Licensee) Partnere
- Zadravecz Zsófia, fenntarthatósági és marketingkommunikációs igazgató (Közép-Európa), Lafarge Cement Magyarország
12.20 – 13.00 Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjának átadója
Kategóriánként a shortlistesek és a nyertesek bemutatása, valamint a győztesek bekapcsolása videotelefonon keresztül.
- Általános kategóriák díjainak átadása
o Esélyteremtő üzlet
o Jövő gazdasága
o Zöld egyensúly
o Mindenki társadalma
- Speciális kategóriák, azaz a COVID-19 megoldások a közösségért kategóriái díjainak átadása
o Példamutató munkáltató
o Felelős partner
o Kiemelkedő támogató
o Értékes termék/szolgáltatás
- Közönségdíj és Különdíjak átadása
REGISZTRÁCIÓ
Az esemény való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött!
A jelentkezési lap a lentebbi linkre kattintva letölthető.
A kitöltött jelentkezési lapot 2021. szeptember 29-ig kérjük visszaküldeni a konferencia@effekteam.hu e-mail címre.
Forrás és jelentkezés: effekteam.hu